بهمنی: شیوه گشایش LC اصلاح شود

در نشست کارگروه طرح تحول بانکی که با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها برگزار شد، اعلام شد که شیوه فعلی گشایش اسناد اعتباری (LC) اگر اصلاح نشود در آینده هم ممکن است مشکلاتی ایجاد شود

کارگروه طرح تحول بانکی با محور نظارت با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها برگزار شد. در این نشست راهکارهای تقویت شبکه نظارتی در بانک ها به ویژه نظارت بر اعتبارات بررسی شد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفت: شیوه گشایش اسناد اعتباری (LC) در حال حاضر فاقد پشتوانه لازم نظارتی است و اگر اصلاح نشود در آینده هم ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی هم اظهارداشت: در طرح تحول بانکی 3 رده نظارتی باید همزمان به اجرا درآید تا ایمنی و سلامت عملیات بانکی تضمین شود. شمس الدین حسینی گفت: نظارت عالی یا حاکمیتی ، نظارت های داخلی و نظارت های متقابل یا ضربدری باید در شبکه بانکی ایجاد شود تا جلوی سوء استفاده از منابع تسهیلات یا اعتبار گرفته شود.
 
در نشست کارگروه طرح تحول بانکی مدیران عامل بانکهای سپه و کارآفرین بر مشکلات نظارتی بر گشایش اعتبار تاکید کردند. مقرر شد سامانه نظارتی جامع بانکی در کمترین زمان نهایی و به تصویب کارگروه برسد.

منبع:  مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا